Beg camera

Alhamdulillah, rezeki dikurniakan abg yg baik, dia bgi la aku guna kamera dslr dia.(dia ttp x baik mna pn). Kamera tu xda pn kat aku lgi, jauh dok kat Malaysia, mngharapkan takdir ada tiket murah baru la bole aku nak balik amik kamera tu, klo x aku mntak la tlg kawan2 yg berbudi pekerti dan baik hati ni g amik =p.

Oleh sbb aku ada rabun dkt, aku ni jnis yg brpandangan jauh ke depan. Mula la di sebalik sanubari hatiku ini nak kan beg kamera. Mintak maaf duhai abg, beg kamera hang mmg sempoi, tapi gedabak besaq dan terlalu canggih aku nak p jalan2 bawa bendalah tu. Nti pa plak kata org. ‘eh! abg macho tu bwa beg kamera’, fitnah mula terjadi. Demi mnyelamatkan dunia dari fitnah ini, aku berkorban mencari beg yg besa2, x nmpk mcm beg kamera sgt.

18-2086-IMG3

Dunia mngajar erti bersyukur, dek kerana aku bukan anak jutawan, aku pn support brgan China. Mula la pencarian beg2 murah ni. Dekat Malaysia, sebut ja beg kamera, melayang la duit kalau nak beli. Egypt x tau la mcm mna, rsa mahai la gak, beg cikai pn Arab nak kapak duit dh, ni kan plak beg kamera. Lalu hasil berkat usaha syarikat Google, dpt la aku search laman Sunsky(Wholesales from China).

Jumpa lah aku dgn beg2 murah ni. Quality??? China mari, nak expect pa kan, paham2 ja la. Design bole tahan. Harga murah lgi even masuk dgn kos penghantaran, lingkungan RM 35-150. Antara calon2nya ada lah…

S-CB-0206Z_1 S-CB-0208W_1 S-CB-0209_1 S-CB-0225B_1

 

Bole lah kalau nak letak buku sikit2, bwa p mana2. Tiap2 ada kelebihan dan kekurangan, x tau aku nk pilih mana satu. Tunggu la alaun bulan depan masuk, ada duit lebih, aku amik la satu. Beg2 aku yg lain pn dah buruk dah. Rsa patut bgi makan kat tong sampah. Kesian dia lapaq.

Tapi kamera xda lgi… *sigh*

2 thoughts on “Beg camera

    1. Campur dengan kos penghantaran, rsenyer xde la mahal mcm beli bag lowpro.. Dan kalau ada jual di Malaysia, mungkin harga lebih kurang je.. Jadi bole gak search dekat Malaysia sebelum tempah on9 kat china.. (Brg malaysia pn tmpah china gak).. Cuma quality susah sikit nak cakap.. Mungkin bagus mungkin x.. Bestnya, banyak design bole pilih, xlah nampak sgt bawa kamera kat outdoor.. 🙂

Comments

