Cuti 2 hari.. Study dak?

Alhamdulillah bukan selalu budak kat Alex ni dpt cuti dua hari. Untung la minggu ni dpt cuti Khamis & Jumaat. We need to use all that time wisely. Tambah plak minggu depan exam hari Selasa dan Khamis. Tapi bagi hamba Allah yg memang x brapa minat nak study mcm aku, buku x pnah jadi best friend. Oleh itu, aku baru nk stdy lepas tulis semua huruf dan perkataan yg hampa tgh dok baca ni. So what happen 2 hari cuti tu? Setelah bertafakur dan muhasabah di dalam selimut, baru aku sedar. Byk gak masa yg aku isi, selain dari study.

Malam Khamis dihabiskan dengan santapan rohani politik dan isu semasa. Segala tenaga otak buah fikiran yg tidak pernah digunakan di dalam kelas telah aku curahkan di dalam sesi ini. Berasap mulut kami mengeluarkan kata2 fikiran masing2. Ini berlanjutan selama beberapa jam sehingga azan pertama subuh kedengaran. Lantas, aku teringat kepada Ilahi. Seruan kebesaran Ilahi memanggil aku untuk solat ISYAK. Lepas tu baru SUBUH. Dengan keazaman yg tinggi utk tidak tidur, kami memilih jalan yg membawa kami ke dunia luar. Morning walk sambil mengambil gambar dan merakam keindahan di pagi hari. Walaupun kami tidak mendapat byk permandangan yg diingini, namun kami gembira walaupun hanya kucing tercirit di tepi jalan. Pulang kami keletihan lalu ketiduran ketengaharian. Bangun terhuyung-hayang pabila bergegas menyahut seruan Ilahi. Duhai ZOHOR.

Malam kami pergi mengharungi kegelapan lampu neon dan filamen Semouha. Mencari barang dan wang demi menyara hidup, kami singgah ke ATM. Belum puas nafsu di jiwa, kami pergi menjamah bola pool yg lazat sekali. Baru ku tahu ia keras. Pulang ku dengan harapan “esk (Jumaat) aku akan study”, namun mcm besa. Hampa pun taw apa jadi.

_DSC0013_6
Orang tua pn bersenam, kita yg muda ni patut gak, kalau x, mmg x lama laa..
_DSC0018_3
Pagi2 dah g tangkap ikan, byk aku tgk dia dpt. Even suma kecik2, tpi Alhamdulillah, rezeki tuhan. Aku nak turun beli ayaq pn malaih.
_DSC0028_3
View lawa, harga pun lawa.
_DSC0049_2
Orang gila ni selalu ikut aku. Jangan terperanjat, aku taw nama dia. Abdullah Kadir.
_DSC0035_4
Mat selam seh~!
_DSC0044_3
Penat pakcik ni joging
_DSC0056_3
Hak ni lagi sempoi, bole baca Quran lagi.. Aku tara dok saja pn x baca..
_DSC0091_3
Jika anda merasakan anda mahluk yg lemah dan x mampu berlari, bole la cuba2 utk berbasikal.
IMG_0489
Kat sini pun dia ada..

Mintak maaf kerana pengarutan aku. Mari study..

Comments

